فاطمه خادم الحسینی

اینجا یک وبلاگ زرد است وقت خود را اینجا هدر ندهید! پیوندهای وبلاگ برای شما مفیدتر هستند!

فاطمه خادم الحسینی

اینجا یک وبلاگ زرد است وقت خود را اینجا هدر ندهید! پیوندهای وبلاگ برای شما مفیدتر هستند!

علاقه مند به رمان ، رشد شخصی و کمی تغذیه و ورزش

  • ۰
  • ۰

خب اول اینکه همه میدونیم این عنوان فقط واسه جذب مشتریه یکم نگاه منطقی داشته باشیم میفهمیم که نمیشه باهم بریم ادامه مطلب تا بگم من چیکار کردم، کجای راهم و جیکار باید بکنید

قسمت اول :تجربه خودم

سلام اولین پست را با موضوع لاغری شروع میکنم! من هیجده سالگی(کنکور) به وزن هفتادوشش رسیدم با قد یک متر و پنجاه و هفت یعنی اوضاع قمر در عقرب بود! با وارد شدن به دانشگاه و پیاده روی هاش سه چهار کیلویی کم کردم. ولی این کم بود و من سر در گم که چیکار کنم! بعد از یکسال اتفاقی تو اکسپلور اینستا با آزاده آشنا شدم. و دفترچه ام رو برداشتم و شروع کردم به حساب کتاب!(بعدا میگم چی حساب میکردم). بعد از دو هفته تو گروه تلگرامی آزاده با دوتا اپلیکیشن آشنا شدم. دوتاشو دانلود کردم که یکیشو حذف کردم و دومی که استفاده ازش آسونتر و قابل فهم تر و همچنین ارزونتر بود رو نگه داشتم. برنامه اش رایگانه حتی میتونید همینطوری هم بدون پرداخت استفاده کنید ولی من میخواستم جامع تر و راحتتر باشه پرداخت کردم. اون موقع دوتومن بود! کار با اپلیکیشن را دوماه و نیم انجام دادم و تا نوروز نود و پنج نه کیلو کم کردم! و همه متعجب بودن ولی بخاطر حرص و جوش مامان بابت لاغری سریع شروع کردم به تثبیت! آما اون اپلیکیشن اون زمان بخش بارداری نداشت ولی پشتیبانی قویش منو راهنمایی کردن ولی من سهل انگاری کردم و از وزن شصت و چهار به هشتاد و دو رسیدم در باردای😊 درست یکسال بعد از لاغری اولم زایمان کردم و این فکر که من دیگه برنمیگردم به اون وزن منو نگران کرده بود. چون شیر هم میدم دیگه تا چندسال لاغری غیر ممکنه‌. ولی بعد از دوماه باز رفتم سراغ اپلیکیشن و دیدم بارداری و شیر دهی اضافه شده و طی پنج ماه رسیدم به وزن ۶۵ و دیگه نیازی ندیدم بیشتر لاغر کنم چون روحیه امم خوب بود تصمیم گرفتم وزنمو نگه دارم تا بعد از شیر دهی باز رژیمو شروع کنم! الان پسرجان نزدیک دوسالشه و من شروع کردم به کم کردن شیر روزانه اش و این کم خوردن شیر باعث شده من دو کیلو اضافه کنم🤪پس رژیمو باز شروع میکنم ولی ایندفعه تا تهش میرم و عضله میسازم و نصفه نیمه راه رو رها نمیکنم😊 ‌.

قسمت دو:تعریف کلمات کلیدی

◀️شاخص توده بدنی یاBMI: تقسیم وزن بر مجذور قد ... یه شاخصیه که در افراد معمولی(یعنی برای افراد باردار، مسن، ورزشکار، مدلینگ قابل اعتماد نیست)استفاده میشود. با توجه به نژاد در ایران حد بالای نرمال برای مردان ۲۵/۳۱و زنان ۲۳/۳۵ هست.

◀️ متابولیسم پایه یا BMR: بدن انسان حتی در حالت زندگی گیاهی(نباتی)یا همون بدون تحرک با توجه به سن و قد و وزن و جنسیت هرکس سوخت و ساز مشخصی داره. عدد متابولیسم پایه با این عدد دقیقا برابره! متابولیسم پایه مردان بدون هیچ نوع ورزش: وزن ×۱۰ +۶/۲۵×قد(سانت) _۵×سن +۵ در آخر عدد به دست آمده ضبدر۱/۲ میشود. در زنان مثل همین بجای به علاه پنج آخرش منهای۱۶۱ است. ◀️نسبت کمر به باسن: دور کمر کمترین نقطه( بین انتهای پایینی قفسه سینه و ناف) و دور باسن(عریض ترین قسمت کفل) در آقایان بیشتر از یک و در خانم ها بیشتر از ۰/۸ خطر در کمین سلامتی شماست. در برنامه سلامت دکتر واحدیان (متخصص خون و آنکولوژی)میگه خانم ها دور کمر بین ۸۰تا ۸۸ چاقی حساب میشه و آقایون بین ۹۵ تا ۱۰۵ طبیعی و بالاتر از اون چاقی حساب میشه. ولی جاهای دیگه این عدد برای خانم ها ۷۸ و آقایون ۱۰۲ است.

◀️درصد چربی چربی چیز بدی نیست و برای بدن لازمه! برای پوست و مو و.. ولی در حد تعادلش و برای زنان چربی بیشتری نیاز است! برای اندازه گیری درصد چربی شاخص های زیادتری نیازه. برای خانم ها بین ۲۱تا ۲۴محدوده سالم هست و ۲۵تا ۳۱ قابل قبول و برای آقایون بین ۱۴ تا ۱۷ طبیعی است

◀️کالری یا kcal که همان کالری مواد غذایی مقدار گرما(انرژی)لازم برای اینکه دمای یک گرم اب را از ۱۴/۵به ۱۵/۵ برسانند پ.ن:اطلاعات از اپلیکیشن مانکن

◀️ریز مغدی ها مثل آب، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.به نوعی آچار فرانسه واکنش‌ها و سوخت‌های بدن هستند و علاوه بر تأمین مواد مورد نیاز به روند درست فرآیندهای بدن کمک می‌کند.

◀️درشت مغذی ها:شامل سه دسته کلی کربوهیدراتها،چربی‌ها و پروتئین‌ها است. تأمین و تعادل در مصرف این دسته از مواد غذایی می‌تواند بستری برای حفظ و بهبود سلامت و ایمنی در مقابل خیلی از بیماری‌ها باشد که ریشه در رژیم غذایی و عدم تأمین آن دارند.

⏪ کبربوهیدارت پیچیده شامل: لوبیا و دیگر حبوبات سبزیجات نشاسته دار (سیب زمینی شیرین، موز) میوه کویینا، نخود و گندم سیاه سبزیجات برگ دار (کلم بروکلی، گل کلم، هویج و غیره).

◀️پروتیین: ماهیچه‌ها که بافت‌های مهم بدن ما هستند دارای واحدهایی تشکیل دهنده‌ای به نام پروتئین هستند که خود از اسید آمینه تشکیل شده است. اسیدهای آمینه یاآمینو اسیدها خود به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم بندی می‌شود. نوع غیر ضروری، نوعی است که بدن قادر به تشکیل آن هست ولی اسیدآمینه‌های ضروری را باید از طریق مصرف غذاهایی با منشأ حیوانی و یا گیاهی تأمین کرد. تخم مرغ و غذاهای کم چرب بادام، بادام زمینی و کره گردو گوشت لخم (مرغ و بوقلمون) توفو، تمپه و محصولات تولید شده از سویا میگو، غذاهای دریایی، ماهی‌های چرب و صدف

◀چربی ️ برای تأمین ویژگی‌ها و دوری از عوارض سو مصرف چربی نیاز است که مصرف عمدتاً مبتنی بر چربی‌هایغیر اشباع مثل اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ بوده و از مصرف چربی‌های اشباع شده و ترانس تا حد ممکن پرهیز و میزان مصرف آن محدود شود. آواکادو گردو، پسته، بادام زمینی و بادام ماهی سالمون فلفل قرمز زیتون و روغن زیتون

قسمت سوم معرفی اپلیکیشن های من

خب این قسمت اپلیکیشن ها رو معرفی میکنم! .

◀️اول از همه مانکن! خب کرفس هم هست.

✅مزیتش: من مانکن رو به خاطر کار آسونتر باهاش و ارزانتر بودن انتخاب کردم! دلیل دیگه ای نداشتم. ولی شدیدا از پشتیبانی همیشه پاسخگو و آپدیت های جدیدش راضیم! @mankan.app تمام چیزای مورد نظر برای رژیم تو برنامه اشون هست! متابولیسم و استخوان بندی درصد چربی سایز کالری هدف و یه عالمه اطلاعات دیگه به اضافه ورزش و گام شمار برای پیاده روی! الان چهارساله که دارم باهمون دوتومن اولیه که دادم ازش استفاده میکنم که میتونید همون رو هم ندید من واسه راحتر بودن خودم دادم(الان نمیدونم چنده) .

◀️عکس دوم بهترین اپلیکیشنهایی که من دوسشون دارم واسه ورزش عکسش هست! تو این دوسال پیداشون کردم!

✅مهمترین مزیتش:بدون وسیله کم زمان کالری سوز و انتخاب های فروان برای کار کردن رو عضله های انتخابی خودتون! و مقدار کالری سوزونده رو میگه! (حتما میدونید که ورزش روی یه ناحیه چربی اون ناحیه رو نمیسوزه بلکه چربی تمام بدن میسوزه و عضله اون قسمت قویتر میشه) خب کسایی که مث من وقت باشگاه با بچه کوچیک ندارن و وقتشون تنظیم نیست عالیه! .

◀️اپلیکشین دکتر دکتر

✅مزیت پیداکردن سریع و نوبت گیری دکتر های متخصص و عالی با ساعت و تاریخی که خودتون میخواید با لوکیشن کامل مطب

ورزش

قسمت چهارم معرفی پیج های مفید اینستا

 خب پیج اولی که من با رژیم آشنا شدم @fitforlifeazi

پیج هدی واسه دغدغه های یه با تجربه است که رژیم های الکی گرفته و الان با تحقیق به راه راست هدایت شده😁 خیلی دوسش دارم چون فقط رژیم نیست حرفاش روزمرگی یک دغدغه مند علمه عالیه! عاشقشم🥰 @hodafit

اگه در باره سالم بودن غذا ها و یکسری سوالات دیگه راجب مواد غذایی از یه کارشناش داری پیج فودنالج خیلی خوبه😉 @foodknowledge_

واسه ورزش و مکمل هاو رژیم اصولی💪 @fitness_by_science

چالش های ورزش و از این کار باحالا صبا و گروه تازه اش عالیه البته صبا سندروم ورزش داره🤸‍♀️🤦‍♀️ اگه قراره التماد بنفست رو از دست بدی نرو😆ولی اگه مث من معذب میشی و به خودت میای عالیه معرفی گروهش هم به توپیجش هست که با ورزشکار و یوگا و رژیم کیتو و لو کارب و اینا کار میکنن معرفی کرده @tasteoffitnesss

پ.ن: من واسه بعضی غذا ها که تو مانکن نیست هم از سایت دکتر کرمانی کالری رو برمیدارم

پ.ن در کامنت ها اشاره شد که هیچ جا معتبر نیست پس مواد خام رو جمع بزن!

قسمت پنجم:اهداف من 

 خب هدف من حدود بیست و دو سه درصد از متابولیسم پایه امو کمتر مصرف کنم! یعنی سیصد و هفتاد کالری الان که دارم مینویسم هنوز مرحله شیر دهی هستم و باید هزار و پونصد کالری بخورم🤪😁 البته همین حدود هم میخوام بسوزونم😲 البته حدود سه هفته دیگه که مانکن رو از حالت شیر دهی خارج کردم فکر کنم حدود ۱۳۰۰ تا میشه🤕 و با اینکه میدونم شوک علمی نیست ولی در صورتی که با استپ مواجه شدم ورزشمو بیشتر میکنم! بیست وپنج درصد از کالریمو کم میکنم و آخر هفته ها شوک میدم! یعنی سالم میخورم وفقط حدود متابولیسم پایه ام! که الان هزارو هشتصد هست. که بعد از باز کردن شیر میشه ۱هزار و ششصد و اینا چهارشنبه

۱۸ دی وزن ۶۵/۱۵ تا

 

۱۹ اردیبهشت! هدف۵۰🤪 

 

پ.ن برگرفته شده از پیج چالش های زندگی من

پیج و کانال کمکی با همین ادرس !

  • ۹۸/۱۰/۲۵
  • فاطمه خادم الحسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی